Död Av Ett Mål

Idag har jag varit med Emelie. Vi var hemma hos mig först. Sen åkte vi på våran gympa. Men när vi kom dit var det helt tomt och gympasalen var helt släckt. När vi gick förbi så var det massa ljus på en trappa och en bild på en kille och där det stod Oskar. Då sa Emelies mamma
- Just det! Det var ju en kille som dog här i helgen!!!
- Va!! Jag blev helt panikslagen! Hade någon blivit skjuten? Mördad?
- Ja, av ett handbollsmål.
What? Ett handbollsmål, tänkte jag.
Det föll över honom och så att han dog. Han var bara 8 år gammal. Det stod i tidningen i helgen.
Sen när vi kom till dörren så fanns det en lapp där det stod:
Gymnastik sal stängd tills på söndag p.g.a olycka.
Buhu, vad tragiskt!!!
När jag kom hem tittade jag lite på lokalnyheterna och då pratade de just om det. Stackars föräldrar! Sen gick jag på basketen. Jag berättade det för dom oxå men de visste redan om det. (Jag får reda på saker väldigt sent)


Ha det bra

//Anna

Kommentarer
Postat av: ellen

VET! började nästan seriöst gråta när jag såg det på nyheterna! sån himla otuuur :*(

2009-01-21 @ 19:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0