Helgen

I helgen har det hänt jätte mycket saker. 

I Fredags
var det ju nationaldag och vi gick inte i skolan :D Siri hade lärt sig att klättra i träd (Man kan se det på en bild här nere) Det började med att Ebba ringde mig på fredagen och sa kan inte vi sova över hos dig istället. Jag fattade ingenting och sedan sa hon: Har inte Erika pratat med dig. Och jag ba: VA!
Alltså skulle Erika komma hit. Men det gick inte att sova över hemma hos mig för att mormor och mofar var här och mamma och pappa skulle vara borta på kvällen. Så vi fick sova över hos Ebba istället. Jag åkte hem till Ebba och efter någon timme ringde Erika och sa att hon var på Alléparken. (Och för er som inte vet vem Erika är, så är det en tjej i vårat basketlag som har flyttat till finland.) Så jag och Ebba gick ner för att möta henne. Jag gömde mig medan och när dom gick förbi så skulle jag hoppa fram och skrämma dom. Det gick inte så bra men i alla fall blev jag glad och jag tror att hon blev ganska överaskad. Vi åkte och badade sen eftersom att det var fantastiskt bra "sol-och-bad-väder" Sen blev klockan mycket och vi åkte och hyrde en film. Vi tittade på filmen och sen gick vi och la oss :)

I Lördags
Vaknade jag av att jag och Erika låg på varandra. Sen åt vi lite frukost och vi var sedan tvugna att åka för att Ebba skulle till någon slags fallhoppningsplats. Så jag och Erika åkte hem till mig hämtade badkläder  och sen åkte vi ner och badade. Det var jätte skönt i vattnet och vi solade och badade flera gånger. När klockan blev mycket åkte vi tllbaka hem till mig och hoppade lite studsmatta och la upp bilderna som vi hade tagit. Sen kom Erikas mamma och hon åkte hem.

I Söndags
hade jag och Emelie bestämt att vi skulle åka och shoppa. Så jag åkte in till stan med henne och eftersom att hon fyllde år igår (lördags) så gav jag henne ett presentkort på Pashion. Hon köpte mycket saker för det och hon blev jätte glad. Vi gick runt på Söder och hon köpte saker typ hela tiden medans jag gick runt och köpte lite glassar, kakor och godis. Jag är så himla onyttig!!!! När vi tröttnade på söder (vilket vi gjorde rätt så fort) så åkte vi till hötoget. Men när alla affärer stängde där så åkte  vi hem. Vi tog ett litet kvällsdopp vid en nybygd brygga och det var 20 grader i vattnet så det var jätte skönt. Emelie åkte hem och jag satte mig ner framför datorn och bloggade lite.

Här kommer lite bilder


Siri i äppelträdet

Ni har väl sätt sånna där jätte små röda kryp som springer runt på stenar. Här är en fast lite större ;)

Erika och jag käkade lite pasta med pesto

Brr... Kallt tyckte Erika, Varmt tyckte jag

Kanonkulan!! (not)

Magplask :)


Ha det bra
//Anna

SKRIV KOMMENTARER!!



Kommentarer
Postat av: Hedvig

härliga bilder anna!

2008-06-09 @ 08:11:06
URL: http://blondinhedda.blogg.se/
Postat av: Anna

Ahh... Efter sommaren kommer hela datorn vara full med massa sånna där bilder :)

2008-06-09 @ 17:11:47
URL: http://agardh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0